fredag 21. februar 2014

INTENS FROSTMORGEN


 
 Den triste vinteren i Trøndelag er egentlig ferdigdiskutert. -Men... 


 
Jeg hatt noen fine og varierte fotografiske dager den siste uka. På tross av snømangel, har det har vært vinter-, vår- og høstvær i løpet av bare noen få dager. Den ene dagen ligger jeg på stålisen, fryser og fotograferer. Dagen etter høljer regnet ned, og vårbekken glitrer i lyset fra formiddagssola, mens fuglene kvitrer og er så gla'. Kontrasten er stor når jeg neste dag våkner opp og kun ser reflekser når jeg spent sjekker dagens vær, med 20% bluret blikk før linsene monteres på øynene. Det føles som det er årets første frostdag, hvor all natur glitrer i vintersola. Her er bildene fra denne morgenen. 


Praktisk/teknisk informasjon: bildene er tatt onsdag morgen mellom klokken 09.39 og 10.33. Jeg har brukt tre objektiver; 70-200mm, 100mm makro og Rodenstock. -Intenst.








Fy f*** så fint det var, 
og så godt det er! 
-Når fotogleden tar overhånd!


  
:)
 


5 kommentarer:

  1. På tross av "vinteren" her i Trøndelag, blir rett og slett glad når jeg ser denne bildeserien! Jeg liker måten du formidler dine inntrykk.
    Den gir meg inspirasjon til å ut på fototur med kamera og 100mm :)

    SvarSlett
  2. Fint at det er noken som har vinter. Her er det regn og blåst. Fin serie, 4 og 5 berører meg mest. Likar poesien i bildene dine, ikkje så typiske skarpe naturfoto som fort fer forbi, men vi får vera med inn i di verd og oppleva den. Keep up...!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine tilbakemeldinger Tone, Dirk og Magnar!

    Jeg blir glad av å gjøre deg glad, og lese at jeg inspirerer deg, Tone. Veldig hyggelig å vite at bildene kan ha slik virkning! :-) Vinteren varte ikke lenge, Magnar. Men det var godt å få besøk av den, om ikke annet. Takk for fine ord.

    SvarSlett
  4. Nydelig hvordan du fanger inn frosten, sper på med farger, linjer, og benytter lyset, Ingebjørg!

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.